Un passeig per la natura

Presa de Tous . Des de la població de Tous s'accedix a la presa i embassament per la carretera que connectava amb l'antiga població, podent arribar fins al mirador situat sobre la presa, des del qual es pot observar una bonica panoràmica de l'embassament i la confluència dels rius Xúquer i Escalona. També es pot accedir a l'embassament a través de la senda Pollet-Terrabona i visitar la torre àrab i l'antic castell de Tous, en el que es poden contemplar les cisternes que arreplegaven l'aigua de pluja i l'emmagatzemaven per al servici del castell.

Avenc Llenca Serrano . Presenta una caiguda d'uns 45 m. en vertical, passats els quals apareix una sala de 70 m. de longitud en què s'obrin dos avencs: una de 15 m. i una altra de 79 m. de profunditat. A més de la sala principal, en la que destaquen les grans bugades, este avenc presenta una 2a sala, a la que s'accedix a través d'una gatera, que presenta una gran columna i gran varietat d'estalactites.

Font del Chorrico . Naix en les llomes de Terrabona, en les proximitats de Tous Antic. Abastia d'aigua als habitants del poble. La font en què desembocava la canalització es conserva en el Poble Nou. Al naixement es pot accedir a través de la senda Pollet-Terrabona.

Font de la Figuera . Com la del Chorrico, també naix en les llomes de Terrabona, en les proximitats de Tous Antic. Les seues aigües s'utilitzaven per a moure el molí que es trobava ubicat junt a la població.

Cova Pertecates . Té una longitud de més de 100 m. En època de pluges les aigües del barranc cauen per la seua mitat aproximada en cascada, formant una xicoteta cortina d'aigua en el seu centre.

Avenc Campillo . Esta cavitat és la segona d'Espanya per la seua capacitat, presenta una gran sala de 225x100 metres amb una vertical de més de 56 metres. Aconseguix una profunditat màxima de 118 m. dividits en dos sales. En el seu interior es pot observar un conjunt estalagmític de grans proporcions en què destaca una d'elles, que aconseguix quasi 30 metres d'altura. La boca es troba enmig del pla del Campillo, a què s'accedix a través de la pista forestal del mateix nom.

Imatge tornar enrere
«  
  »
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 

El Temps a Tous

Dll
Despejado
17 
26 
Dm
Despejado
17 
28 
Dc
Despejado
15 
26 
Dj
Despejado
15 
28 

Mapa de Tous